Новий закон про морпорти призведе до подорожчання логістики, - Вадатурський
Зміни до закону «Про морські порти», які забороняють приватним компаніям надавати лоцманські послуги, призведуть до подорожчання логістики та сприятимуть корупції. Таку думку висловив народний депутат України, екс-заступник гендиректора компанії «Нібулон» Андрій Вадатурський, коментуючи LB.ua проект закону №7385 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння розвитку морегосподарського комплексу».
«Одна з вад цього закону - безпідставна монополізація лоцманського супроводу. Пропонується включити норму про те, що лоцманські послуги повинні здійснюватися виключно державними підприємствами, відомствами і організаціями. Це пропозиція неприйнятна, зокрема через порушення Конституції України, яка гарантує, що будь-які законодавчі зміни не можуть звужувати наявні права і свободи», - сказав Вадатурський.
На думку депутата, прийняття цього законопроекту призведе до порушення законних очікувань суб'єктів господарювання приватного сектору економіки - в частині права на господарську діяльність з лоцманського проведення суден. Це право гарантоване їм нинішньою редакцією закону «Про морські порти».
Вадатурський зазначив, що проект закону містить масу неточностей - наприклад, з нього неможливо зрозуміти механізм, згідно з яким, прибувши на судно, лоцман вручає капітану лоцманську квитанцію в електронному вигляді.
Депутат також звертає увагу, що законопроект виключає безкоштовне проходження судновим ходом через акваторії портів. На його думку, це суперечить міжнародному праву і може призвести до зупинки роботи окремих морських терміналів, їх поглинання державними морпортами, а також погіршить ситуацію з об'єднанням господарських і наглядових функцій Адміністрацією морських портів України (АМПУ), що суперечить зобов'язанням України перед Міжнародною морською організацією (IMO).
«Таке враження, що законопроект скроїли нашвидкуруч, на догоду монополізації ринку, що неодмінно призведе до подорожчання логістики. А численні суперечності документа українському законодавству і Конституції містять усі ознаки корупції», - підсумував Вадатурський. Він висловив надію, що парламент не підтримає законопроекту.
Раніше за наявність на ринку приватних лоцманів висловлювався міністр інфраструктури України Володимир Омелян. «Приватні лоцмани повинні бути, цей ринок слід демонополізувати», - заявив він у лютому 2017 року.
Міністр також виступав із критикою філії держпідприємства «Дельта-Лоцман», структурного підрозділу АМПУ. «Я вважаю, що монополія «Дельта-Лоцман» - це неправильно. Якщо ми йдемо шляхом зменшення портових тарифів і зборів, абсолютно логічно буде зробити відповідний крок у ставленні до лоцманів», - зазначав він.
Законопроект №385 зареєстрували у Верховній Раді 8 грудня 2017 р. Серед його ініціаторів - депутати Ігор Кононенко, Борис Козир, Антон Яценко, Борис Розенблат, Максим Бурбак, Ірина Луценко.
Андрій Вадатурський - народний депутат України від фракції БПП, син засновника і гендиректора компанії «Нібулон», героя України Олексія Вадатурського.
«Нібулон» - одна з найбільших агрокомпаній України. Займається виробництвом, транспортуванням і експортом зернових та олійних культур. Компанія експортує агропродукцію через великий морський перевалочний термінал у Миколаєві, а також реалізує інвестиційний проект з відродження Дніпра та Південного Бугу як судноплавних річок. Вантажний річковий флот «Нібулону» налічує 40 несамохідних суден і 15 буксирів. Також компанія веде днопоглиблювальні роботи, а з 2017 р. запустила регулярні пасажирські рейси.
- Генштаб: по состоянию на 24 ноября общие потери вражеской армии в личном составе составили 730 740 солдат
- Генштаб: по состоянию на 23 ноября общие потери вражеской армии в личном составе составили 729 720 солдат
- Генштаб: по состоянию на 22 ноября общие потери вражеской армии в личном составе составили 728 300 солдат
- Генштаб: по состоянию на 21 ноября общие потери вражеской армии в личном составе составили 727 250 солдат